måndag 20 mars 2017

Cirkusprinsessa? Egen företagare? Vad ska jag bli när jag blir stor?

Nu när jag är inne i ett stadium då man ska avsluta och överlämna arbetsuppgifter och då inser man så otroligt många människor man träffat under tiden som intendent.
Och dom kommer jag inte att säga upp bekantskapen med, men den naturliga kontakten via julmarknaden, lucia, marknadsföring, besökare, bruksgruppen, styrelsen, olika arbetsgrupper, guidegrupper osv kommer ju inte att finnas kvar. För många har jag ju kontakt med via mitt jobb och det börjar kännas lite sorgligt. För vid varje arbetsuppgift som jag tänker den ska jag inte jobba mer med, så finns det så många människor som gör den arbetsuppgiften kul och spännande. Alla dessa möten.

Och inte tala om alla nya möten som jag går miste om.
Ta tex i dag har jag en fotograf i hyttan som fotar bröllopsbilder, så häftigt.Inte ett brudpar, utan till en reklambroschyr ( eller nått sånt)
Snacka om kontraster, den vita oskuldsfulla brudklänningen, mot det hårda järnet och den smutsiga, kalla miljön. Ser verkligen framemot att se resultatet.
Det är så mycket som händer här på bruket som ni läsare inte kan förstå :)

Sen nästa fråga som börjat dyka upp i mitt huvud är, hur ska jag hitta ett jobb där jag får den utmaning, tillfredsställelse, glädje, miljö, lust osv som i det här jobbet på Olofsfors bruk? Jag tror bannemej att jag blivit förstörd här.??? Man börjar undra om man kan få ut skadestånd?
Var hittar jag denna miljö? Utmaning?
Jag har redan varit på en anställnings intervju på ett statligt företag, OPS! Tydliga gränder, inget gummiband i arbetsuppgifterna, kontor kontor snackar vi om. Jag ska erkänna att lite panik fick jag. Allt går så klart att anpassa sig till, men kontrasten var otroligt tydlig. Absolut inget fel på det jobbet, men man kan undra om det var det jobb där jag skulle göra mig bäst. Vilket jobb är det egentligen ? Funderar starkt på att starta eget, eventbyrå. "Åsas tankesmedja fixar "i rosa neon. Då kan jag fortsätta att jobba med vissa av mina gamla kollegor :)

Har märkt för att ta mig igenom denna bergochdalbana som det känns som , så lyssnar jag på musik konstant. Musik, rytmer, dans och rörelser ger mig så otroligt mycket glädje. Måste nog påbörja en danskurs igen, eller kolla vad syrran kör för gympapass nu. För dom är oftast till musik..........Det är så mycket att tänka på hela tiden, avsluta, påbörja, flyga i luften och inte veta vart man landar, så musiken får mig att bara vara där i den rytmen, den glädjen och i just den sången. Underbart!

Ja, det är inte bara att bryta upp. Men jag ser verkligen framemot framtiden, jag vet att något bra kommer. Det måste bara få mogna och ligga till sig, då kommer det att uppenbara sig vad jag ska göra. Sen om det är en danskurs, nytt jobb eller starta eget företag det få vi se : ) Om jag vore yngre skulle jag återgå till cirkusen, där jag levde i mitt tidigare liv, men den drömmen har jag strukit från listan.
Nu är fokus på att överlämna så bra jag bara kan, bara jag fick någon att överlämna till !!!!!!

Detta är faktiskt ett jobb, tro det eller ej :) 

Jag kanske ska återgå till cirkusen, där jag levde i mitt tidigare liv. 

Inga kommentarer: