måndag 9 januari 2017

Bruket i Vinterskrud

Ja, nu har vardagen börjat, ledigheterna är slut och allt börjar återgå till normala former. Eller ska börja återgå i allafall..... julen kan göra ett och annat med formen. Och jag som har tillbringar julhelgerna i min nya pyjamas, kan verkligen behöva kliva i arbetskläderna.
Men vardag är vardag, jag tror jag har sagt det förut, men jag gillar verkligen vardagen. Man kan se fram emot semester, ledigheter, pension och allt möjligt. Men underskatta inte vardagen, det är den vi lever i, det är den som ska vara bra, inte bara 4 v på sommaren,
I dag har jag haft besök av Torsten från en Husbilsklubb som planer en träff här på bruket i juni. Går allt i lås så kommer den att infalla när Öl och Whisky mässan är här på bruket, 9-10 juni. Vi tog oss en promenad runt bruket för att se vart det skulle kunna rymmas 30-50 husbilar. Tur att vi har bra relation med kommunen, för efter ett samtal med Sune Höglander så tror jag att det är löst.
Men när vi gick förbi översta dammen så uppenbarade sig flera fantastiska skapelser av is och snö. Is och snö kan verkligen ta olika former, svulstiga och vackra eller som på en bild som små runda bullar. Jag var bara tvungen att stanna av och ta kort med min mobil. Som ni förstår så var det betydligt vackrare i verkligheten. 
Jag fick lust att hoppa på de molnliknande skapelsen, men var lite för rädd att hamna i vattnet och det skulle inte kännas så bra. Så jag nöjde mig med att titta och fota. 







Inga kommentarer: