måndag 5 september 2016

Ny kock på Herrgården - Välkommen!

Nya, unga förmågor har hittat till bruket och jag ser verkligen fram emot det samarbetet. Eller rättare sagt att få smaka hans mat. Det är så vi kommer att samarbeta han och jag, han serverar mig mat.
Det är nämligen så att herrgården har anställt en ny kock - Magnus Wiklund från Hörnefors.
Efter att ha pratat med honom i tio minuter, så kan jag sammanfatta....kvick, rolig, alert och lite högljudd ( han satte igång en mixer när jag var där och försökte prata med Marita och Håkan) Det säger inte så mycket om han matkonster, men det får jag väl återkomma om.

Det är alltid spännande när det kommer en ny medarbetare i ett arbetslag. Nästan alla kommer in med nya ögon och nya tankar. Som i detta fall kan innebära, nya recept och upplägg, så förhoppningsvis ska ni som är matgäster på herrgården märka att det har hänt något nytt. Han har redan börjat möblera om i köket, ugnen kommer att få byta plats :) så vi får väl se vart det slutar.
Vi hälsar dig varmt välkommen Magnus och hoppas att du ska trivas att köra söderut istället för norrut.



Inga kommentarer: