tisdag 30 augusti 2016

Magiskt möte med katt

I dag när jag skulle titta till uppe vid stångjärnssmedjan, så kände jag plötsligt att jag var iakttagen.
Jag tittade mig omkring och såg först ingen och tänkte direkt, ska jag äntligen få se en smed från förr ( ett spöke) men inte. När jag sen gick mot bilen, så satt denna vackra skapelse och tittade på mig. Ni kanske inte ser det på bilden, men denna katt var STOR och otroligt vacker. Jag var så rädd att skrämma den när jag gick ner på knä för att försöka fånga den på bild. Men nä, den satt bara och stirrade på mig och jag fick ta kort. Jag gick lite närmare när jag fått ett kort på ganska långt avstånd. Då släppte jag ner nycklarna som jag höll i för att kunna ta en bättre bild. Då kom han / hon fram och skulle nog kolla in vad jag tappade, så då kunde jag till och med klappa lite. Men sen smög den majestätiskt iväg i sakta mak. Så otroligt vacker katt! Kan bara gratulera ägaren, vem det nu kan vara. 
Ja, man kan inte bara möte fantastiska människor här på bruket, det dyker upp ett och annat fantastiskt djur också. 
Måste bara få berätta om ett roligt möte med en annan katt här på bruket. Jag hade en guidegrupp och vi hade kommit in i hyttan. Gruppen satt och lyssnade på mitt pladdrande, där jag stod vid scen. Sen sa jag ni får gärna gå in i labit och titta där arbetarna sov. Dom klev upp och var påväg in i labit, då en vildkatt flög ut ur labit och höll ju på skrämma ihjäl hela gruppen. Den låg nog bara och tryckte när den hörde att någotn kom in i hyttan och tänkte kom inte in labit, kom inte in. Men det gjorde dom ju och katten flög ut helt vettskrämd. ( liksom gruppen)



Inga kommentarer: