torsdag 21 juli 2016

1000 gillar Olofsfors bruk

Just nu sitter jag på altanen med fötterna i en balja med vatten och har just ätit potatissallad och kyckling. Solen steker och jag väntar på att klockan ska slå 19.00 så att jag får åka ner på bruket igen för sista Sägenvandringen.
Skådespelarna har slitit hårt hela veckan och det har varit uppskattat och slutsålt väldigt snabbt. Blir nog extra föreställningar i slutet på augusti. Håll ögonen öppna och bevaka FB och hemsidan.

Ja, nu går jag på semester på fredag ( måndag egentligen) och sista veckan för mig håller på att vara gjord. Det har varit en händelserik vecka, med trevliga besökare, vackert väder och fullsatta Sägenvandringar. Men det känns att det håller på att nalkas semester, man börjar som en inre nedtrappning på något konstig vis och det blir lite segt. Och de tre veckorna som är kvar på säsongen, eller är det bara två veckor kvar?? Nu blev jag osäker... men förutom dom som jag inte kan förutspå, så har det varit en fantastisk säsong. Vi har haft så sjukt duktiga ungdomar som har jobbat här i sommar, bra med folk, super lyckad lilla bruket och regnigt bruketsdag och motorträffen osv. Jag är så glad att Ö - viks borna har börjat hitta till bruket. Jag har ju satsat lite på annonsering i Övik, men man ska inte underskatta Facebook. Jag tror att det fått en spridning som heter duga och på tal om Facebook så just i dag nådde vi 1000 gillningar. Jag vet inte riktigt hur man ska fira, men det är så fantastiskt. Så ni som gillar Olofsfors bruks får gärna bjuda in era vänner att gilla bruket, så kanske vi når 2000 gillningar innan säsongen är över. Det vore nått!

I dag har jag haft två damer hos mig på kontoret som har tittat igenom våra foton som finns på datorn. En utav dom har släktforskat på bla  Wård släktet har varit här på bruket i generationer. Så hon har varit förbi flera gånger i sommar och vi har funderat och titta på foton och klurat. I dag kom hon och en kusin och parkerade sig framför datorn i några timmar och letade sina släktingar. Så trevligt!
Sen visade det sig att Beda Bergmark som finns på en vepa i bruksinformationen var en Wård som flicka. Så då parade jag ihop dom med Bedas dotter Elsa Eriksson som har stugan här i Nordmaling. Så efter datatittandet så åkte dom till Elsa för att fortsätta klura och fundera. Man är verkligen glad om man kan hjälpa till. Jag hoppas på en återkoppling.

Söker svalka på stengolvet :) 

Sminkning pågår

Smink och inväntar kvällens föreställning


Våran fantastiska målare 


Inga kommentarer: