måndag 20 juni 2016

Bilträffen regnade inte bort

Bilträff! Regn! Blåst! Bruket borde var tomt.....
Nördar! Tänk va bruket drar till sig nördar, är det inte vattendrivnamaskiner nördar, så är det bilnördar.
Över tvåhundra bilar kom med sina ägare och ägarna har sett vädret och visste vad som väntade. Ändå fylldes bruket med bilar, bilägare, besökare, krögare, kaféägare, motorcyklar och cyklar i hyttan och födelsedagsbarn ( 30 år ing) Helt fantastiskt!
Fuktigt blev det, avslutet lite tidigare, men ändå....väldigt lyckat.

Jag fick tag i två herrar som hade foto på Louise Armstrong och Ella Fritzgerard  när dom var i Umeå. Jag har verkligen funderat flera minuter i flera omgångar, på om Ella verkligen landade på Olofsfors flygplats, eftersom vi inte hittat bevis på att hon var på jazzfestivalen mellan 1959-1961 då flygplatsen fanns i Olofsfors,
Men en av dessa män hade ett kort från Umeå och då har hon landat på Olofsfors flygplats. Blir så spännande att se bilden. Jag tror att den legat ute på  Nordmalings bilder sidan, men vi får se.

Nu har jag fått bilden och ett litet brev.
Ni ser brevet nere och bilden som jag fick, det var bara Louise på bilden. ( det är inte bara) men funderingen om Ella kvarstår :)
Dessa pratstunder och erfarenhetsutbyten är så roliga och givande, det är på det historier byggs.






 



   Hej Åsa.

                Tack för en trevlig pratstund i Olofsfors bruk i går. Här sänder jag dig en bild från Barnensdagsfesttåget som jag tog någon gång 1960 eller 1961.

     På flaket står Lois “ Satchmo” Armstrong i egen hög person.

                Vokalissan på flaket tror jag är Bibi Viklund med Kjell-Runes orkester.

                Lägg märke till ljudanläggningen!

                Ha en fortsatt bra helg önskar Ingemar och min bror Sven-Erik.

                Hoppas att vi får träffas på nästa års bilträff.


Inga kommentarer: